Komunikat

Wpisałeś błędne hasło lub login.

Klub Experta Bosch

Dowiedz się więcej o Klubie


Z dotychczasowego doświadczenia ze współpracy z warsztatami wiemy, że każdego dnia ich właściciele i pracownicy borykają się z różnymi problemami: prawnymi, finansowymi, dotyczącymi obsługi klienta lub szybkiej diagnozy usterki w pojeździe.


Znalezienie odpowiedzi na te pytania często wymaga żmudnego poszukiwania rozwiązań. Dlatego stworzyliśmy Klub Experta Bosch – platformę wiedzy, na której eksperci z rożnych dziedzin publikują porady ważne dla sprawnego funkcjonowania warsztatu.

 

Zapoznaj się z przykładowymi materiałami Klubu:


1. Konkursy i Akademie Wiedzy

W konkursach i akademiach biorą udział Klubowicze, którzy lubią poszerzać wiedzę i zdobywać nagrody.
Rocznie do zdobycia jest ok. 800 nagród.


Każdego roku organizujemy:

  • 2 edycje „Akademii Wiedzy”,
  • 2 – 4 Konkursy Wiedzy.


Obejrzyj film zapraszający do udziału w Konkursie Testery KTS z Pass Thru oraz ładowarki BAT:


 

Zobacz ulotkę 10. Akademii Wiedzy:

  Zobacz ulotkę Konkursu Wiedzy:
 

 

  • 3 edycje „Podziel się wiedzą”


W tym konkursie Uczestnicy przesyłają porady, w których dzielą się doświadczeniem z naprawy ciekawych i nietypowych usterek.

Przeczytaj przykładową poradę nt. Citroena C4 Picasso:

> Citroen C4 Picasso – niepokojące dźwięki i spadek 

 

2. Filmy z obsługi klienta


W serii filmów animowanych pokazujemy, jak profesjonalnie obsługiwać klientów, aby zyskać ich lojalność i osiągać optymalny zysk.

Obejrzyj skróconą wersję odcinka nt. przyjęcia samochodu do serwisu:

 

 

3. Artykuły z zarządzania warsztatem oraz badania rynku – dostępne jedynie dla właścicieli warsztatów

Gdy wchodziło w życie RODO, czy jednolity plik kontrolny (JPK) opublikowaliśmy porady specjalistów i odpowiedzi na pytania nurtujące warsztaty.

Na bieżąco informujemy o zmianach przepisów, kontrolach urzędów, czy też badaniach rynku.

Do tej pory poruszyliśmy ok. 80 tematów.


Przedstawiamy początek artykułu pt. „Klient chce odjechać bez płacenia za naprawę? Co można zrobić?":


Zdarza się, że klient chce odebrać pojazd z warsztatu, nie płacąc za naprawę.

Powodem mogą być niespodziewane koszty, niesatysfakcjonujący efekt pracy mechaników lub zwykła nieuczciwość. Może się wydawać, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla warsztatu jest zachowanie auta aż do otrzymania wynagrodzenia lub do rozstrzygnięcia sporu przez sąd. Nie da się jednak ukryć, że taki scenariusz jest bardzo niekorzystny dla klienta. Stąd nasuwa się pytanie, czy warsztat ma prawo nie wydać auta wbrew woli jego właściciela?

Zatrzymanie

Podstawowym przepisem regulującym zatrzymanie auta jest art. 461 kodeksu cywilnego, który przewiduje tzw. prawo zatrzymania. Przepis ten daje prawo do „aresztowania” cudzej rzeczy, na którą poczyniło się „nakłady”. Niestety, według orzecznictwa wykonanie naprawy to umowa o dzieło, która „nakładem” nie jest. Z tego względu warsztatowi trudno jest skorzystać z tego prawa."

 

4. Materiały i nowości produktowe
 

Co powinieneś wiedzieć o świecy żarowej?

   Płyn hamulcowy ENV6 Bosch. 200 milisekund ratuje życie.
 
     
     

Nowoczesna obsługa układów klimatyzacji za pomocą
Bosch ACS Andiamo

 

Kalibracja kamer i radarów

 



Obejrzyj film o Klubie, aby dowiedzieć się więcej
 


Korzystaj z doświadczenia ekspertów i innych mechaników.


Dołącz do Klubu >